Μπιρίμπα
Η μπιρίμπα είναι ένα παιχνίδι χαρτιών για 2 ή 4 παίκτες. Όταν παίζεται με 2 παίκτες ο ένας παίζει εναντίον του άλλου, ενώ με 4 σχηματίζονται 2 ομάδες αποτελούμενες από δύο παίκτες που παίζουν η μία εναντίον της άλλης.
Το παιχνίδι παίζεται με 2 ολόκληρες τράπουλες γαλλικού τύπου, οι οποίες συμπληρώνονται από 4 joker. Στην αρχή του παιχνιδιού μοιράζονται στον κάθε παίκτη 11 χαρτιά. Στη συνέχεια μοιράζονται άλλα 11 που μπαίνουν στην άκρη και σχηματίζουν το λεγόμενο πακέτο (μπιριμπάκι). Τα υπόλοιπα σχηματίζουν τη στοίβα της τράπουλας, από την οποία τραβάνε οι παίκτες. Το πρώτο χαρτί της στοίβας αυτής που τοποθετείται ανοιχτή στο κέντρο, σχηματίζει μια ακόμα στοίβα, όπου οι παίκτες πετάνε τα χαρτιά τους.
Μια κίνηση αποτελείται από 2 υποχρεωτικές ενέργειες: Το τράβηγμα ενός χαρτιού και το πέταγμα ενός άλλου στο τέλος. Αν ο παίκτης έχει συνδυασμούς στο χέρι, μπορεί να τους τοποθετήσει στο τραπέζι ή να κολλήσει φύλλα στους ήδη υπάρχοντες.
Τράβηγμα
Ένας παίκτης μπορεί να επιλέξει ή να τραβήξει από την τράπουλα ένα χαρτί ή όλα τα φύλλα από το κέντρο.
Κατέβασμα
Αφού ο παίκτης τραβήξει ένα φύλλο από την τράπουλα ή αυτά του τραπεζιού έχει τη δυνατότητα να κατεβάσει τους συνδυασμούς του- σε περίπτωση πάντα που έχει κάποιον στο χέρι. Η τοποθέτηση των συνδυασμών είναι δυνατή με δύο τρόπους:
Ως ομάδα: Τα φύλλα ίσης αξίας, πχ.: ντάμα κούπα - ντάμα μπαστούνι - ντάμα καρό
Ως ακολουθία: Τα φύλλα ίδιου χρώματος, με συνεχόμενη αξία πχ.: 4 σπαθί - 5 σπαθί - 6 σπαθί . Οι άσοι μπορούν να τοποθετηθούν στην αρχή ή το τέλος της ακολουθίας. Παρόλα αυτά δεν είναι δυνατόν η ακολουθία να συνεχιστεί πέρα από αυτόν όταν οριστεί η αξία του. Δεν επιτρέπεται για παράδειγμα Ρήγας- άσος- 2- 3. Οι ακολουθίες μπορούν να συμπληρωθούν από τους παίκτες και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Επίσης θα πρέπει ο συνδυασμός και στις δύο περιπτώσεις να αποτελείται από τουλάχιστον 3 χαρτιά για να τον ρίξει ο παίκτης.
Πέταγμα
Κάθε κίνηση πρέπει να ολοκληρώνεται με το πέταγμα ενός χαρτιού από τον παίκτη.
Μπαλαντέρ
Οι τέσσερις joker και τα 8 δυάρια έχουν ιδιαίτερο ρόλο στο παιχνίδι: Οι joker μπορούν να αντικαταστήσουν οποιοδήποτε χαρτί. Τα δυάρια έχουν την ίδια λειτουργία με τους joker καθώς και μπορούν να παραμείνουν και "κανονικά" δυάρια. Όταν ένα δυάρι αντικαταστήσει ένα χαρτί ονομάζεται „Pinella“. Σε κάθε συνδυασμό επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί ένας μπαλαντέρ (Joker ή Pinella).
Ένα τέτοιο χαρτί μπορεί και να μετακινηθεί προς τα πάνω ή προς τα κάτω μέσα σε ένα συνδυασμό. Για παράδειγμα: Στο συνδυασμό 2-7-8-9-10 το δυάρι μπορεί να τοποθετηθεί από την άλλη πλευρά και κολληθεί και ο βαλές 7-8-9-2-B.
Αν χρησιμοποιηθεί στη μέση του συνδυασμού ένας μπαλαντέρ είναι δυνατόν το χαρτί που λείπει και αντικαθιστάται από τον μπαλαντέρ να επανατοποθετηθεί στη θέση του. Ο μπαλαντέρ αλλάζει θέση μέσα στο συνδυασμό και τοποθετείται σε μια από τις δύο άκρες. Πχ. Σε μια ακολουθία 3-4-Joker-6-7 τοποθετείται το 5. Το 5 αντικαθιστά τον joker και αυτός μετακινείται κάτω. Η ακολουθία έχει πια ως εξής: Joker-3-4-5-6-7.
Μπιρίμπα
Από τη στιγμή που ένας συνδυασμός αποτελείται από περισσότερα από 6 χαρτιά γίνεται η λεγόμενη "Μπιρίμπα". Αν αυτή δεν περιέχει μπαλαντέρ είναι καθαρή και χαρίζει τους περισσότερους πόντους. Αν από την άλλη περιέχει έναν μπαλαντέρ αλλά παρόλα αυτά αποτελείται από 7 συνεχόμενα χαρτιά είναι ημικαθαρή και χαρίζει λιγότερους πόντους. Αν περιέχει μπαλαντέρ που διακόπτει την ακολουθία (επειδή είναι τοποθετημένο για παράδειγμα στη μέση της ακολουθίας) είναι βρόμικη.
Πακέτο (Μπιριμπάκι)
Κάθε παίκτης ή κάθε ομάδα έχει τη δυνατότητα να πάρει το πακέτο μια φορά, πριν λήξει η παρτίδα. Αυτό γίνεται αυτόματα όταν ο παίκτης κατεβάσει όλα τα χαρτιά του. Παίρνει τότε το ένα εκ των δύο πακέτων που τοποθετήθηκαν αρχικά στην άκρη.
Αυτό συμβαίνει με δύο τρόπους:
• Ο παίκτης ολοκληρώνει την κίνησή του κανονικά, πετώντας το τελευταίο του χαρτί στη στοίβα του τραπεζιού. Παίρνει μετά το μπιριμπάκι και έχει τη σειρά του ο επόμενος παίκτης.
• „Με play“: Ο παίκτης ολοκληρώνει την κίνησή του ρίχνοντας όλα του τα χαρτιά. Στη συνέχεια δεν έχει να πετάξει κανένα χαρτί στο χέρι, παίρνοντας έτσι κατευθείαν το πακέτο και κρατά τη σειρά του.
Τερματισμός παρτίδας
Από τη στιγμή που ο παίκτης μιας ομάδας, που πήρε μόλις το πακέτο κατεβάσει όλα του τα χαρτιά και πετάξει ένα χαρτί στη στοίβα στο τραπέζι, η παρτίδα τελειώνει και γίνεται καταμέτρηση των πόντων. Η παρτίδα μπορεί να λήξει μόνο με την προϋπόθεση ότι η ομάδα έχει τουλάχιστον μια μπιρίμπα.
Στη συνέχεια η παρτίδα τελειώνει αυτόματα αν στην τράπουλα μείνουν δυο χαρτιά.
Βαθμολογία
Όταν τελειώνει μια παρτίδα, η καταμέτρηση των πόντων γίνεται ως εξής:
• Τα χαρτιά που έχει ρίξει ο παίκτης, μετράνε όσο και η αξία που αναγράφεται στα χαρτιά αυτά.
• Μια καθαρή μπιρίμπα μετρά για 200 επιπλέον πόντους.
• Μια ημικαθαρή μπιρίμπα μετρά για 150 επιπλέον πόντους.
• Μια βρόμικη μπιρίμπα μετρά για 100 πόντους.
• Ο τερματισμός μιας παρτίδας δίνει 100 επιπλέον πόντους.
• Αν μια ομάδα δεν έχει πάρει μπιριμπάκι αφαιρούνται 100 πόντοι ως ποινή.
Τέλος αφαιρούνται και οι πόντοι από τα υπόλοιπα χαρτιά που έχουν οι παίκτες στα χέρια τους.
Αξία των χαρτιών:
3, 4, 5, 6, 7: 5 πόντοι
8, 9, 10, J, Q, K: 10 πόντοι
Άσος: 15 πόντοι
2: 20 πόντοι
Joker: 30 πόντοι
Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί σε μια παρτίδα το σύνολο των συμφωνηθέντων πόντων, παίζεται μια ακόμα με σκοπό να συγκεντρωθούν. Αν και οι δύο ομάδες συγκεντρώσουν ταυτόχρονα τον ίδιο αριθμό πόντων σε μια παρτίδα μετράνε οι συνολικοί πόντοι του παιχνιδιού. Αν έχουν και οι δύο ίσο αριθμό πόντων το παιχνίδι λήγει με ισοπαλία.
Μπιρίμπα
Η Μπιρίμπα είναι ένα παιχνίδι χαρτιών για 2 ή 4 παίκτες. Προέρχεται από τη Λατινική Αμερική και ανήκει στην οικογένεια της κανάστα. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ιταλία. Όταν παίζουν 2 παίκτες παίζουν ο ένας εναντίον του άλλου και σε περίπτωση που παίζεται με τέσσερις σχηματίζονται δυο ομάδες από 2 παίκτες. Οι ομάδες αυτές παίζουν η μία εναντίον της άλλης.
Παίζεται με 2 ολόκληρες τράπουλες γαλλικού τύπου που περιέχουν 4 joker. Στην αρχή του παιχνιδιού μοιράζεται σε κάθε παίκτη 11 φύλλα. Επίσης δίνονται 22 περαιτέρω χαρτιά από τη τράπουλα που σχηματίζουν 2 μπιριμπάκια. Τα υπόλοιπα φτιάχνουν την τράπουλα. Το πρώτο χαρτί της τράπουλας ανοίγεται και φτιάχνει μια στοίβα στο κέντρο του τραπεζιού στην οποία οι παίκτες πετάνε τα φύλλα τους.
Ο παίκτης που έχει σειρά πρέπει να ξεκινήσει τραβώντας ένα φύλλο από της τράπουλας ή όλα από τα χαρτιά στο κέντρο. Στη συνέχεια υπάρχει η δυνατότητα να πετάξει ο παίκτης τα χαρτιά του για να συγκεντρώσει πόντους για την ομάδα του. Για να ολοκληρώσει την κίνησή του πρέπει να πετάξει ένα χαρτί στο κέντρο του τραπεζιού. Αν έχει αποφασίσει να πάρει τα χαρτιά του κέντρου και αυτά αποτελούνται μόνο από ένα δεν επιτρέπεται να το ξαναπετάξει στο κέντρο.
Το πέταγμα των φύλλων είναι δυνατόν με δύο τρόπους:
- Ως ομάδα: Χαρτιά ίσης αξίας, πχ. ντάμα κούπα - ντάμα μπαστούνι- ντάμα καρό - Ως ακολουθία: Χαρτιά ίδιου χρώματος με συνεχόμενη ακολουθία και οι άσοι μπορούν να τοποθετηθούν στην αρχή ή το τέλος της, πχ. 4 τριφύλλι- 5 τριφύλλι- 6 τριφύλλι.
Και στις δύο περιπτώσεις ο συνδυασμός θα πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον 3 χαρτιά για να τα κατεβάσει ο παίκτης. Όταν περιλαμβάνει πάνω από 6 χαρτιά γίνεται μπιρίμπα.
Το παιχνίδι τελειώνει όταν ένας παίκτης ή μια ομάδα συγκεντρώσει τον ελάχιστο αριθμό πόντων και κερδίσει. Τα διαθέσιμα όρια για τους πόντους που πρέπει να συγκεντρωθούν είναι: 1, 505, 1005 και 2005 πόντους.
Όταν δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος αριθμός πόντων σε μια παρτίδα θα πρέπει να παιχτεί άλλη μία έτσι ώστε να συγκεντρωθούν οι πόντοι.
Η μπιρίμπα είναι ένα παιχνίδι χαρτιών για 2 ή 4 παίκτες. Όταν παίζεται με 2 παίκτες ο ένας παίζει εναντίον του άλλου, ενώ με 4 σχηματίζονται 2 ομάδες αποτελούμενες από δύο παίκτες που παίζουν η μία εναντίον της άλλης.
Το παιχνίδι παίζεται με 2 ολόκληρες τράπουλες γαλλικού τύπου, οι οποίες συμπληρώνονται από 4 joker. Στην αρχή του παιχνιδιού μοιράζονται στον κάθε παίκτη 11 χαρτιά. Στη συνέχεια μοιράζονται άλλα 11 που μπαίνουν στην άκρη και σχηματίζουν το λεγόμενο πακέτο (μπιριμπάκι). Τα υπόλοιπα σχηματίζουν τη στοίβα της τράπουλας, από την οποία τραβάνε οι παίκτες. Το πρώτο χαρτί της στοίβας αυτής που τοποθετείται ανοιχτή στο κέντρο, σχηματίζει μια ακόμα στοίβα, όπου οι παίκτες πετάνε τα χαρτιά τους.
Μια κίνηση αποτελείται από 2 υποχρεωτικές ενέργειες: Το τράβηγμα ενός χαρτιού και το πέταγμα ενός άλλου στο τέλος. Αν ο παίκτης έχει συνδυασμούς στο χέρι, μπορεί να τους τοποθετήσει στο τραπέζι ή να κολλήσει φύλλα στους ήδη υπάρχοντες.
Τράβηγμα
Ένας παίκτης μπορεί να επιλέξει ή να τραβήξει από την τράπουλα ένα χαρτί ή όλα τα φύλλα από το κέντρο.
Κατέβασμα
Αφού ο παίκτης τραβήξει ένα φύλλο από την τράπουλα ή αυτά του τραπεζιού έχει τη δυνατότητα να κατεβάσει τους συνδυασμούς του- σε περίπτωση πάντα που έχει κάποιον στο χέρι. Η τοποθέτηση των συνδυασμών είναι δυνατή με δύο τρόπους:
Ως ομάδα: Τα φύλλα ίσης αξίας, πχ.: ντάμα κούπα - ντάμα μπαστούνι - ντάμα καρό
Ως ακολουθία: Τα φύλλα ίδιου χρώματος, με συνεχόμενη αξία πχ.: 4 σπαθί - 5 σπαθί - 6 σπαθί . Οι άσοι μπορούν να τοποθετηθούν στην αρχή ή το τέλος της ακολουθίας. Παρόλα αυτά δεν είναι δυνατόν η ακολουθία να συνεχιστεί πέρα από αυτόν όταν οριστεί η αξία του. Δεν επιτρέπεται για παράδειγμα Ρήγας- άσος- 2- 3. Οι ακολουθίες μπορούν να συμπληρωθούν από τους παίκτες και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Επίσης θα πρέπει ο συνδυασμός και στις δύο περιπτώσεις να αποτελείται από τουλάχιστον 3 χαρτιά για να τον ρίξει ο παίκτης.
Πέταγμα
Κάθε κίνηση πρέπει να ολοκληρώνεται με το πέταγμα ενός χαρτιού από τον παίκτη.
Μπαλαντέρ
Οι τέσσερις joker και τα 8 δυάρια έχουν ιδιαίτερο ρόλο στο παιχνίδι: Οι joker μπορούν να αντικαταστήσουν οποιοδήποτε χαρτί. Τα δυάρια έχουν την ίδια λειτουργία με τους joker καθώς και μπορούν να παραμείνουν και "κανονικά" δυάρια. Όταν ένα δυάρι αντικαταστήσει ένα χαρτί ονομάζεται „Pinella“. Σε κάθε συνδυασμό επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί ένας μπαλαντέρ (Joker ή Pinella).
Ένα τέτοιο χαρτί μπορεί και να μετακινηθεί προς τα πάνω ή προς τα κάτω μέσα σε ένα συνδυασμό. Για παράδειγμα: Στο συνδυασμό 2-7-8-9-10 το δυάρι μπορεί να τοποθετηθεί από την άλλη πλευρά και κολληθεί και ο βαλές 7-8-9-2-B.
Αν χρησιμοποιηθεί στη μέση του συνδυασμού ένας μπαλαντέρ είναι δυνατόν το χαρτί που λείπει και αντικαθιστάται από τον μπαλαντέρ να επανατοποθετηθεί στη θέση του. Ο μπαλαντέρ αλλάζει θέση μέσα στο συνδυασμό και τοποθετείται σε μια από τις δύο άκρες. Πχ. Σε μια ακολουθία 3-4-Joker-6-7 τοποθετείται το 5. Το 5 αντικαθιστά τον joker και αυτός μετακινείται κάτω. Η ακολουθία έχει πια ως εξής: Joker-3-4-5-6-7.
Μπιρίμπα
Από τη στιγμή που ένας συνδυασμός αποτελείται από περισσότερα από 6 χαρτιά γίνεται η λεγόμενη "Μπιρίμπα". Αν αυτή δεν περιέχει μπαλαντέρ είναι καθαρή και χαρίζει τους περισσότερους πόντους. Αν από την άλλη περιέχει έναν μπαλαντέρ αλλά παρόλα αυτά αποτελείται από 7 συνεχόμενα χαρτιά είναι ημικαθαρή και χαρίζει λιγότερους πόντους. Αν περιέχει μπαλαντέρ που διακόπτει την ακολουθία (επειδή είναι τοποθετημένο για παράδειγμα στη μέση της ακολουθίας) είναι βρόμικη.
Πακέτο (Μπιριμπάκι)
Κάθε παίκτης ή κάθε ομάδα έχει τη δυνατότητα να πάρει το πακέτο μια φορά, πριν λήξει η παρτίδα. Αυτό γίνεται αυτόματα όταν ο παίκτης κατεβάσει όλα τα χαρτιά του. Παίρνει τότε το ένα εκ των δύο πακέτων που τοποθετήθηκαν αρχικά στην άκρη.
Αυτό συμβαίνει με δύο τρόπους:
• Ο παίκτης ολοκληρώνει την κίνησή του κανονικά, πετώντας το τελευταίο του χαρτί στη στοίβα του τραπεζιού. Παίρνει μετά το μπιριμπάκι και έχει τη σειρά του ο επόμενος παίκτης.
• „Με play“: Ο παίκτης ολοκληρώνει την κίνησή του ρίχνοντας όλα του τα χαρτιά. Στη συνέχεια δεν έχει να πετάξει κανένα χαρτί στο χέρι, παίρνοντας έτσι κατευθείαν το πακέτο και κρατά τη σειρά του.
Τερματισμός παρτίδας
Από τη στιγμή που ο παίκτης μιας ομάδας, που πήρε μόλις το πακέτο κατεβάσει όλα του τα χαρτιά και πετάξει ένα χαρτί στη στοίβα στο τραπέζι, η παρτίδα τελειώνει και γίνεται καταμέτρηση των πόντων. Η παρτίδα μπορεί να λήξει μόνο με την προϋπόθεση ότι η ομάδα έχει τουλάχιστον μια μπιρίμπα.
Στη συνέχεια η παρτίδα τελειώνει αυτόματα αν στην τράπουλα μείνουν δυο χαρτιά.
Βαθμολογία
Όταν τελειώνει μια παρτίδα, η καταμέτρηση των πόντων γίνεται ως εξής:
• Τα χαρτιά που έχει ρίξει ο παίκτης, μετράνε όσο και η αξία που αναγράφεται στα χαρτιά αυτά.
• Μια καθαρή μπιρίμπα μετρά για 200 επιπλέον πόντους.
• Μια ημικαθαρή μπιρίμπα μετρά για 150 επιπλέον πόντους.
• Μια βρόμικη μπιρίμπα μετρά για 100 πόντους.
• Ο τερματισμός μιας παρτίδας δίνει 100 επιπλέον πόντους.
• Αν μια ομάδα δεν έχει πάρει μπιριμπάκι αφαιρούνται 100 πόντοι ως ποινή.
Τέλος αφαιρούνται και οι πόντοι από τα υπόλοιπα χαρτιά που έχουν οι παίκτες στα χέρια τους.
Αξία των χαρτιών:
3, 4, 5, 6, 7: 5 πόντοι
8, 9, 10, J, Q, K: 10 πόντοι
Άσος: 15 πόντοι
2: 20 πόντοι
Joker: 30 πόντοι
Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί σε μια παρτίδα το σύνολο των συμφωνηθέντων πόντων, παίζεται μια ακόμα με σκοπό να συγκεντρωθούν. Αν και οι δύο ομάδες συγκεντρώσουν ταυτόχρονα τον ίδιο αριθμό πόντων σε μια παρτίδα μετράνε οι συνολικοί πόντοι του παιχνιδιού. Αν έχουν και οι δύο ίσο αριθμό πόντων το παιχνίδι λήγει με ισοπαλία.
Μπιρίμπα
Η Μπιρίμπα είναι ένα παιχνίδι χαρτιών για 2 ή 4 παίκτες. Προέρχεται από τη Λατινική Αμερική και ανήκει στην οικογένεια της κανάστα. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ιταλία. Όταν παίζουν 2 παίκτες παίζουν ο ένας εναντίον του άλλου και σε περίπτωση που παίζεται με τέσσερις σχηματίζονται δυο ομάδες από 2 παίκτες. Οι ομάδες αυτές παίζουν η μία εναντίον της άλλης.
Παίζεται με 2 ολόκληρες τράπουλες γαλλικού τύπου που περιέχουν 4 joker. Στην αρχή του παιχνιδιού μοιράζεται σε κάθε παίκτη 11 φύλλα. Επίσης δίνονται 22 περαιτέρω χαρτιά από τη τράπουλα που σχηματίζουν 2 μπιριμπάκια. Τα υπόλοιπα φτιάχνουν την τράπουλα. Το πρώτο χαρτί της τράπουλας ανοίγεται και φτιάχνει μια στοίβα στο κέντρο του τραπεζιού στην οποία οι παίκτες πετάνε τα φύλλα τους.
Ο παίκτης που έχει σειρά πρέπει να ξεκινήσει τραβώντας ένα φύλλο από της τράπουλας ή όλα από τα χαρτιά στο κέντρο. Στη συνέχεια υπάρχει η δυνατότητα να πετάξει ο παίκτης τα χαρτιά του για να συγκεντρώσει πόντους για την ομάδα του. Για να ολοκληρώσει την κίνησή του πρέπει να πετάξει ένα χαρτί στο κέντρο του τραπεζιού. Αν έχει αποφασίσει να πάρει τα χαρτιά του κέντρου και αυτά αποτελούνται μόνο από ένα δεν επιτρέπεται να το ξαναπετάξει στο κέντρο.
Το πέταγμα των φύλλων είναι δυνατόν με δύο τρόπους:
- Ως ομάδα: Χαρτιά ίσης αξίας, πχ. ντάμα κούπα - ντάμα μπαστούνι- ντάμα καρό - Ως ακολουθία: Χαρτιά ίδιου χρώματος με συνεχόμενη ακολουθία και οι άσοι μπορούν να τοποθετηθούν στην αρχή ή το τέλος της, πχ. 4 τριφύλλι- 5 τριφύλλι- 6 τριφύλλι.
Και στις δύο περιπτώσεις ο συνδυασμός θα πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον 3 χαρτιά για να τα κατεβάσει ο παίκτης. Όταν περιλαμβάνει πάνω από 6 χαρτιά γίνεται μπιρίμπα.
Το παιχνίδι τελειώνει όταν ένας παίκτης ή μια ομάδα συγκεντρώσει τον ελάχιστο αριθμό πόντων και κερδίσει. Τα διαθέσιμα όρια για τους πόντους που πρέπει να συγκεντρωθούν είναι: 1, 505, 1005 και 2005 πόντους.
Όταν δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος αριθμός πόντων σε μια παρτίδα θα πρέπει να παιχτεί άλλη μία έτσι ώστε να συγκεντρωθούν οι πόντοι.
0 comments:
Post a Comment